top of page
SevenEight

Snorfiets omgebouwd? Vergeet de keuring én verzekering niet!


Het grootste voordeel van de snorfiets was altijd dat je geen helm hoefde te dragen en toch relatief snel zonder al te veel moeite van A naar B kon. Sinds dit jaar is er ook een helmplicht voor snorfietsen. Als je nu toch een helm moet dragen, waarom zou je dan niet kiezen voor een snellere bromfiets? Vergeet niet dat je omgebouwde snorfiets wel gekeurd moet worden. Daarnaast heb je mogelijk een andere verzekering nodig.


De meeste snorfietsen zijn gemaakt als bromfiets. Het verschil is dat een snorfiets een snelheidsbeperking van maximaal 25 km per uur heeft. Een bedrijf kan deze beperking vaak eenvoudig opheffen. De kosten van de ombouwing zijn afhankelijk van het type snorfiets dat je hebt. Een ouder model is doorgaans eenvoudiger en daarmee goedkoper om te bouwen. Bij nieuwere modellen moet vaak het computersysteem in de bromfiets aangepast worden. Dit is vaak iets ingewikkelder en duurder.


Kentekenplaat: van blauw naar geel

Een snorfiets heeft een eigen kentekenplaat, een blauwe. Een omgebouwde snorfiets heeft een nieuw kenteken nodig, waar een keuring bij hoort. Met de kentekencheck van het RDW kun je zien of een snelheidswijziging voor jouw snorfiets mogelijk is. Als dat het geval is, kun je voor de keuring terecht bij een RDW-erkend bedrijf. Is het een ‘nee’, dan moet je naar een RDW-keuringsstation. Je kunt een snorfiets alleen laten keuren als die op iemands naam staat én je een geldig kentekenbewijs hebt.





2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page